Pasty do kanapek – wegańskie, zdrowe, ale przede wszystkim smaczne.

Ile w końcu można jeść żółty ser na zmianę z szynką i twarożkiem? Można też upiec kawałek mięsa (np.pulled pork lub pierś indyka) albo posmarować kromkę konfiturą (np. pomarańczową). Szukamy urozmaicenia, redukujemy nadmiar mięsa, obawiamy się nabiału. Może warto sięgnąć po rośliny strączkowe? Czytaj dalej

Kalafior w nowej odsłonie – pilaf z kalafiorem, soczewicą i ananasem

Wielki kalafior czekał drugi dzień na ugotowanie. Kiedy obejrzałam go dokładniej… Przypomniały mi się czasy dziecinne, kiedy warzywo to przed wrzuceniem do wrzątku musiało obowiązkowo moczyć się w wodzie z octem. Była tak specjalna miska o odpowiedniej wielkości i głębokości, emaliowana, w czerwono – granatowa szachownicę na białym tle. Aż szkoda że, lekko obtłuczona, wylądowała w końcu jako pojemnik na farbę czy zaprawę i potem w koszu. Czytaj dalej

Omlet kokosowy z nektarynką prażoną w miodzie

To słodkie i sycące danie może być przekąską, deserem lub śniadaniem. Powstało w dwóch wersjach – jako omlet i ryż z owocami – obydwa z nutą kokosową. Omlet dla mnie – z dodatkiem wiórków kokosowych, ryż dla młodszej córki, prażone w miodzie owoce dla nas obu. Czytaj dalej

Sałatka z żurawiną i żółtym serem

Następna z serii ulubionych sałatek na kolację. Dużo sałaty, ale zawsze z dodatkiem białka – sera, szynki, tuńczyka. I ulubione, ale zdrowe dodatki – suszone owoce, orzechy, nasiona. Każdy znajdzie coś dla siebie, polecam zajrzeć na stronę Sałatki. Czytaj dalej

Gofry z owocami i bitą śmietaną na pierwszy wakacyjny lunch

Młodsza córka i jej koleżanki należą do ostatniego rocznika, który po szóstej klasie idzie do gimnazjum. Są naprawdę rozżalone, że muszą się rozstać, bardzo chciałyby, aby szkoła podstawowa trwała jeszcze dwa lata. Ucierpi na tym również ich pływacki trening, już teraz dzieci muszą wybierać między nauką a sportem. Czytaj dalej