Makaron pełnoziarnisty z fetą i brokułami

Dziś danie rzeczywiście fit – żadnych tłustych sosów, tylko węglowodany złożone, trochę białka i zielone warzywo bez  długiego gotowania lub duszenia. Szybko, zdrowo i w dodatku smacznie.

Zamiast brokułów można wrzucić szpinak – kwestia gustu, ważne, żeby było zielono. Fetę zastąpi mozarella, tylko pamiętajmy, że nie jest tak wyrazista i potrzebuje więcej przypraw.

Makaron z brokułami i fetą

Dla 4 osób:

  • 400 g makaronu pełnoziarnistego np. świderki
  • 1 świeży brokuł lub opakowanie mrożonych
  • ½ opakowania (czyli ok. 150 g) sera feta o dowolnej zawartości tłuszczu
  • 2 świeże pomidory
  • 1-2 ząbki czosnku (lub więcej, jeśli ktoś lubi)
  • 1-2 łyżki oliwy lub klarowanego masła
  • po ½ łyżeczki oregano i bazylii
  • pieprz
  • sól

Czosnek obrać, drobno posiekać. Brokuł podzielić na różyczki, odciąć łodygę. Mrożone brokuły wcześniej rozmrozić.

Zagotować wodę w garnku, wrzucić makaron.

Na patelni lekko podsmażyć na oliwie lub maśle pokrojony drobno czosnek, uważać, by się nie przyrumienił za mocno.

Dodać brokuły, dolać 2-3 łyżki wody, poddusić kilka minut.

Pomidory i ser feta pokroić w kostkę, dodać do brokułów. Podgrzewać 2-3 min.  Makaron, ugotowany al’dente, odsączyć. Dodać zioła, sól i pieprz, wszystko razem wymieszać.

Print Friendly

Dodaj komentarz

Wymagane pola są oznaczone *.